per jaar
welkom bij indigo in de regio midden-nederland
Indigo Midden-Nederland biedt psychische ondersteuning, direct en dichtbij. Dat doet ze door het verzorgen van voorlichting, zelfhulp en begeleiding en behandeling bij diverse klachten en problemen. Ook biedt Indigo online hulp (e-health).
Indigo biedt hulpverlening op maat, afhankelijk van de aard en ernst van uw klachten en behoeften. Indigo is er voor alle leeftijden en is gewend om te werken met mensen uit verschillende culturen.
HOOFDKANTOOR Indigo Midden Nederland
Kaap Hoorndreef 48 (Bezoekadres cliënten Kaap Hoorndreef 26)3563 AV Utrecht
Telefoon 030 2308510
Fax 030 3103251
secretariaatIndigo@indigo.nl
Klik op de kaart voor een locatie bij u in de buurt
Zoeken buiten
deze regio

De hulp van Midden Nederland
Onze feiten en cijfers

per jaar


5-12 |
Contact momenten gemiddeld |
feiten en cijfers

INDIGO MIDDEN-NEDERLAND BIEDT:
-
Probleemgerichte behandeling: voor mensen met aanhoudende licht tot matig ernstige psychische problemen. Gedurende het behandeltraject worden de klachten, omstandigheden en de persoonlijke stijl van probleemhantering in kaart gebracht. Van hieruit wordt gewerkt aan een passende persoonlijke stijl om met de betreffende problemen om te gaan.
- Ziektegerichte behandeling: voor mensen met matige tot ernstige psychische klachten. Hierbij wordt een specifiek op het betreffende ziektebeeld gericht behandelprogramma uitgevoerd en wordt een plan gemaakt om terugval te voorkomen.
- Begeleiding voor mensen met een psychiatrische aandoening die eerder zijn behandeld bij een specialistische GGZ instelling. De begeleiding bij Indigo richt zich op het behoud van balans en stabiliteit.
- Psychodiagnostisch onderzoek: zowel voor kinderen en jongeren als voor volwassenen.
- Psychiatrisch onderzoek om de aard en de ernst van de klachten vast te stellen en op basis daarvan te adviseren over verwijzing of (medicamenteuze) behandeling.

Vacatures in de regio
![]() |
![]() |
![]() |
Bekijk vacature ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Bekijk vacature ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Bekijk vacature ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Bekijk vacature ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Bekijk vacature ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Bekijk vacature ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Bekijk vacature ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Bekijk vacature ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Bekijk vacature ![]() |
INDIGO NIEUWS & IN DE MEDIA
Cliënten geven ons een dikke 8!
Onze waarderingen op Zorgkaart Nederland laten mooi zien waarom cliënten zo tevreden zijn met hun behandeling bij Indigo.
Lees het hele artikel
Ga voor een Happy Monday!
Wat kan je doen om beter met Blue Monday om te gaan?
Lees het hele artikel
Beste wensen voor 2019!
Indigo wenst iedereen fijne feestdagen en een heel mooi 2018!
Lees het hele artikel
Organisatie
ONZE MISSIE EN VISIE
Indigo is een aanbieder in de Basis GGZ en helpt mensen om (meer) grip op hun leven te krijgen. Indigo is direct en dichtbij, gemakkelijk bereikbaar voor hen die dat nodig hebben. We zetten ons in om cliënten, van alle leeftijden en achtergronden, de juiste zorg te bieden. Wij doen dit binnen zo kort mogelijke tijd en op een manier die bij de cliënt past, met behulp van kortdurende individuele contacten, groepsbehandelingen, face-to-face en/of online.
Volgens onze visie is Indigo de voorloper is op het gebied van community-gerichte Basis GGZ in Nederland. Indigo wil bekend staan om haar effectieve behandelingen, direct en dichtbij, voor grote groepen cliënten uit alle lagen in de maatschappij. Indigo realiseert dat door te blijven focussen op het leveren van kwalitatief hoogwaardige behandelingen en door de community-gerichte aanpak centraal te zetten. Daarmee leggen we de verbinding tussen zorg die wordt gefinancierd vanuit de zorgverzekeringswet en vanuit de gemeenten. Dat stelt ons in staat om, samen met andere partijen, beleid te ontwikkelen waarmee de grote problemen van gemeenten op het snijvlak van zorg en welzijn doeltreffend worden geadresseerd.
Indigo Midden-Nederland voldoet aan het HKZ-kwaliteitscertificaat voor ggz-instellingen.
En aan het keurmerk Kwaliteit in de basis-ggz.
Ons kwaliteitsstatuut kunt u vinden bij de brochures.
KLACHTENPROCEDURE
Heeft u een klacht over uw behandeling of over hoe u bejegend bent bij Indigo? Er zijn verschillende mogelijkheden om een klacht in te dienen:
- U kunt de klacht rechtstreeks bespreken met uw hulpverlener of met de manager van het zorgteam.
- U kunt een mail of brief sturen.
- U kunt de hulp inroepen van de onafhankelijke vertrouwenspersoon via Stichting PVP.
- U kunt uw klacht indienen bij de klachtencommissie.
CLIËNTENRAAD
De cliëntenraad behartigt de gemeenschappelijke belangen van alle cliënten van Indigo Midden Nederland. De cliëntenraad is onafhankelijk en kan gevraagd en ongevraagd advies geven aan de bestuurder en het management over alle onderwerpen die voor de cliënten van belang zijn.
Om de belangen van alle cliënten te kunnen behartigen, is het van belang dat de cliëntenraad weet wat er onder cliënten leeft. De raadsleden willen graag weten hoe u de zorg en de dienstverlening ervaart. De cliëntenraad peilt daarom regelmatig de wensen en behoeften van de cliënten van Indigo Midden Nederland. Uiteraard kunt u zelf ook contact opnemen met de cliëntenraad. Uw mening is onze zorg.
contactpersoon in uw regio
Directie, management en staf
Fennie Zwanepol


Marien de Bruijn


Nicole Gort


Jeannette van de Sande


Henny van Doremalen


Connie Gaasbeek


Hanneke Schoorl


Monique de Goeij


Gülsüm Yurt


Mieke Emck


Karin Bruins Slot

