KLACHTENPROCEDURE INDIGO MIDDEN-NEDERLAND
Bespreek uw klacht met uw behandelaar
Het is vaak het beste om te proberen de klacht te bespreken met degene die het betreft. Als u het niet eens bent met de behandeling, praat u dan eerst met uw hulpverlener. Misschien kunt u samen tot een oplossing komen. In plaats van uw hulpverlener kunt u ook de manager van het zorgteam aanspreken.
Stuur een mail of een brief
U kunt uw klacht ook uitleggen in een mail of brief. Geef goed aan hoe u bereikbaar bent en wat u verwacht. En ook of u ondersteuning wenst van de vertrouwenspersoon. U krijgt zo spoedig mogelijk (uiterlijk binnen 3 weken) bericht over de wijze van afhandeling van uw melding.
Neem contact op met onafhankelijke patiëntenvertrouwenspersoon van de Stichting PVP
U kunt gebruik maken van een onafhankelijke patiëntenvertrouwenspersoon van de Stichting PVP. Deze zal u informeren over uw rechten en u advies geven over uw situatie. Ook kan de pvp u begeleiden bij het afhandelen van uw vragen of klachten binnen de instelling en/of u ondersteunen bij het indienen van een klacht bij de klachtencommissie.
Klacht voorleggen aan klachtencommissie
Als u dat wenst, of als een klacht niet tot een oplossing leidt, kunt u - of degene tegen wie de klacht gericht is - ervoor kiezen de klacht voor te leggen aan de klachtencommissie. De klachtencommissie heeft een onafhankelijke voorzitter en past het principe van hoor- en wederhoor toe in haar oordeelsvorming. De vertrouwenspersoon kan u eventueel helpen bij een gang naar de klachtencommissie:
Indigo Midden-Nederland
Kaap Hoorndreef 48
3563 AV Utrecht
klachtfunctionarisIndigoMNL@indigo.nl
Secretaris Klachtencommissie
Postbus 85314
3508 AH Utrecht