Deze website maakt gebruikt van cookies. Klik hier voor meer informatie. Klik op "OK" om cookies te accepteren, of op "Weigeren" om de cookies te weigeren. Weigeren Ok
Midden nederland > Klachtenprocedure

KLACHTENPROCEDURE INDIGO MIDDEN-NEDERLAND

 

Bespreek uw klacht met uw behandelaar

Het is vaak het beste om te proberen de klacht te bespreken met degene die het betreft. Als u het niet eens bent met de behandeling, praat u dan eerst met uw hulpverlener. Misschien kunt u samen tot een oplossing komen. In plaats van uw hulpverlener kunt u ook de manager van het zorgteam aanspreken.

 

Stuur een mail of een brief

U kunt uw klacht ook uitleggen in een mail of brief. Geef goed aan hoe u bereikbaar bent en wat u verwacht. En ook of u ondersteuning wenst van de vertrouwenspersoon. U krijgt zo spoedig mogelijk (uiterlijk binnen 3 weken) bericht over de wijze van afhandeling van uw melding.

 

Neem contact op met onafhankelijke patiëntenvertrouwenspersoon van de Stichting PVP

U kunt gebruik maken van een onafhankelijke patiëntenvertrouwenspersoon van de Stichting PVP. Deze zal u informeren over uw rechten en u advies geven over uw situatie. Ook kan de pvp u begeleiden bij het afhandelen van uw vragen of klachten binnen de instelling en/of u ondersteunen bij het indienen van een klacht bij de klachtencommissie.

 

Klacht voorleggen aan klachtencommissie

Als u dat wenst, of als een klacht niet tot een oplossing leidt, kunt u - of degene tegen wie de klacht gericht is - ervoor kiezen de klacht voor te leggen aan de klachtencommissie. De klachtencommissie heeft een onafhankelijke voorzitter en past het principe van hoor- en wederhoor toe in haar oordeelsvorming. De vertrouwenspersoon kan u eventueel helpen bij een gang naar de klachtencommissie:

 

Indigo Midden-Nederland

Kaap Hoorndreef 48

3563 AV Utrecht

klachtfunctionarisIndigoMNL@indigo.nl

 

Secretaris Klachtencommissie

Postbus 85314

3508 AH Utrecht