Deze website maakt gebruikt van cookies. Klik hier voor meer informatie. Klik op "OK" om cookies te accepteren, of op "Weigeren" om de cookies te weigeren. Weigeren Ok

welkom bij indigo in de regio noord-holland

 

Indigo in Noord-Holland, onderdeel van de Parnassia Groep, biedt de beste zorg voor psychische klachten, direct en dichtbij én in nauwe samenwerking met u en uw huisarts. Wij werken in deze regio intensief samen met ruim 55 huisartsenpraktijken. Onze medewerkers bieden een samenhangend pakket van preventie, advies en behandeling. Hierdoor is onze zorg kort, efficiënt en gericht op snel herstel. U krijgt zorg in of rondom de praktijk van uw huisarts. Kortdurend (generalistisch) als het kan, langer (specialistisch) als het nodig is.

 

Meer hulp nodig?

Soms heeft u meer zorg nodig dan Indigo kan bieden. Indigo kijkt samen met u en uw huisarts naar een passende volgende stap. Doordat Indigo in Noord-Holland onderdeel is van Parnassia Groep, zijn de lijnen naar specialistische zorg kort. Hierdoor kunt u snel geholpen worden. Kijk voor meer informatie op www.parnassiagroep.nl.   

HOOFDKANTOOR Indigo Noord Holland

Oude Parklaan 127
1901 ZZ Castricum
Telefoon 088 357 11 00
secretariaatindigo@indigonoordholland.nl

Klik op de kaart voor een locatie bij u in de buurt

Zoeken buiten
deze regio

De hulp van Noord Holland

Onze feiten en cijfers
26.000
Clienten
per jaar
8.7
Op zorgkaart
Nederland
5-12 Contact
momenten
gemiddeld
Lees onze nieuwste
feiten en cijfers

INDIGO NOORD-HOLLAND BIEDT:

  • Probleemgerichte behandeling: voor mensen met aanhoudende licht tot matig ernstige psychische problemen. Gedurende het behandeltraject worden de klachten, omstandigheden en de persoonlijke stijl van probleemhantering in kaart gebracht. Van hieruit wordt gewerkt aan een passende persoonlijke stijl om met de betreffende problemen om te gaan.
  • Wij werken met effectief bewezen behandelingen en interventies, zoals cognitieve gedragstherapie en EMDR aan uw klachten.
Download brochures

Maak kennis met onze hulpverleners

Malu Berserik
GZ-psycholoog

INDIGO NIEUWS & IN DE MEDIA

Gratis anonieme behandeling bij Indigo

Durft u uit angst of schaamte geen professionele hulp te zoeken voor uw psychische klachten of verslaving? Indigo helpt gratis, anoniem en professioneel.

Lees het hele artikel

Openingstijden chat in de zomer

In de zomerperiode heeft de Indigo chat andere openingstijden

Lees het hele artikel

Indigo klantreis in cijfers

Een compacte weergave van de resultaten van Indigo over het afgelopen jaar.

Lees het hele artikel

Organisatie

MISSIE

Indigo is een aanbieder in de Basis GGZ en helpt mensen om (meer) grip op hun leven te krijgen. Indigo is direct en dichtbij, gemakkelijk bereikbaar voor hen die dat nodig hebben. We zetten ons in om cliënten, van alle leeftijden en achtergronden, de juiste zorg te bieden. Wij doen dit binnen zo kort mogelijke tijd en op een manier die bij de cliënt past, met behulp van kortdurende individuele contacten, groepsbehandelingen, face-to-face en/of online. 

 

VISIE

Onze visie is dat Indigo de voorloper is op het gebied van community-gerichte Basis GGZ in Nederland. Indigo wil bekend staan om haar effectieve behandelingen, direct en dichtbij, voor grote groepen cliënten uit alle lagen in de maatschappij. Indigo realiseert dat enerzijds door te blijven focussen op het leveren van kwalitatief hoogwaardige behandelingen. Anderzijds door de community-gerichte- aanpak centraal te zetten in haar werkwijze. Met de community-aanpak leggen we de verbinding tussen zorg die wordt gefinancierd vanuit de zorgverzekeringswet en vanuit de gemeenten. De community-aanpak stelt ons in staat om, samen met andere partijen, beleid te ontwikkelen waarmee de grote problemen van gemeenten op het snijvlak van zorg en welzijn doeltreffend worden geadresseerd.

 

HOE ZIET ONZE SAMENWERKING MET HUISARTSEN EN PARTNERS IN DE REGIO ERUIT?

Indigo werkt samen met huisartsen en betrekt indien de patiënt daarmee instemt, de huisarts bij de behandeling. Lees hier verder

 

HOE METEN WIJ CLIËNT TEVREDENHEID EN BEHANDELEFFECT?

Om de resultaten van onze behandelingen te meten maken wij gebruik van de zogenaamde Routine Outcome Monitoring (ROM). Lees hier verder

KLACHTENPROCEDURE
Wij doen ons uiterste best om u te behandelen op een manier die past bij uw wensen en verwachtingen. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent over uw behandeling bij Indigo. Klachten zijn een signaal dat er iets aan de hand is. Bent u niet tevreden, dan willen we dat graag weten. Blijven rondlopen met een klacht lost niets op en kan uw behandeling in de weg staan.

 

Bespreken of formele klacht indienen?

U kunt uw klacht bespreken en proberen zo met de betrokkenen tot een oplossing te komen. Wanneer dat niet naar tevredenheid verloopt of als u daar geen behoefte aan heeft, kunt u schriftelijk een formele klacht indienen.

 

Indigo Noord-Holland is aangesloten op de klachtenregeling van Parnassia Groep.

 

ZORGVERZEKERAARS

Indigo West werkt samen met alle grote zorgverzekeraars in Noord-Holland, Zuid-Holland en de Zuid-Hollandse eilanden.

 

KWALITEITSSTATUUT

Met het kwaliteitsstatuut willen we nog beter waarborgen dat wij naar u luisteren. Dat uw behandeling het beste aansluit bij uw persoonlijke vragen, mogelijkheden, doelen en behoeften. Klik hier voor het volledige kwaliteitsstatuut.

 

Begrijpt u bepaalde informatie niet? Vraag dan vooral bij uw behandelaar door totdat u de informatie begrijpt. Een goede voorbereiding helpt hierbij. Denk daarom vooraf na wat u in elk geval wilt weten – en zet dat desnoods kort op papier. Maak ook gebruik van dit overzicht met voorbeeldvragen.

MEDEZEGGENSCHAP

Indigo in Noord-Holland heeft als professionele organisatie medezeggenschap hoog in het vaandel staan. Om dit vanuit de Wet Medezeggenschap Cliënten Zorginstelling zo goed mogelijk vorm te geven zijn er cliëntenraden en een regionale cliëntenraad. In de regionale raad zitten afgevaardigden uit de diverse cliëntenraden. Gezamenlijk geven zij zo goed mogelijk inhoud aan het begrip medezeggenschap.

 

Indigo is in Noord-Holland aangesloten op de clientenraad van Parnassia Groep.