WAAROM KIEZEN VOOR INDIGO?

 

Samen maken we de beste keuze

 

 

 

 

 

SAMEN MAKEN WE DE BESTE KEUZE

Doelen

Samen met uw behandelaar bepaalt u wat u wilt bereiken met de behandeling. Dit noemen wij doelen. U krijgt na het eerste gesprek met uw behandelaar een persoonlijk behandelplan. Zo bepaalt u zelf, samen met de behandelaar, hoe uw behandeling eruit ziet.

 

Klik

Een goede klik met uw behandelaar maakt de kans op herstel groter. Daarom kunt u uw voorkeur aangeven voor een behandelaar. Misschien wilt u het liefst door een vrouw geholpen worden, of juist door een man. Of door iemand met dezelfde culturele achtergrond. Wij luisteren naar uw voorkeur en kijken samen met u welke behandelaar u het beste kan helpen. Blijkt de klik er toch niet te zijn? Laat het ons dan weten. Dan zoeken wij samen met u naar een oplossing. 

 

BEKIJK WAT INDIGO IN 2016 BEREIKT HEEFT

 

 

 Op tijd en plaats

 

 

 

 

 

 

 

OP TIJD EN PLAATS 

Wachten is niet prettig. Daarom kunt u -op de meeste locaties- binnen 10 werkdagen* na aanmelding al op een eerste gesprek komen. Uw afspraak begint op de afgesproken tijd en loopt niet uit. U heeft de keuze wanneer u uw afspraken wilt inplannen. We houden rekening met uw mogelijkheden en de agenda van uw behandelaar. 

 

Natuurlijk bent u ook vrij in de keuze van de Indigo-locatie. Kies een locatie die voor u het prettigst is. Dichtbij uw huis of uw werk bijvoorbeeld. Kunt u niet reizen? Dan kan de afspraak ook per telefoon en/of videobellen. In uitzonderlijke gevallen komen we bij u thuis voor een afspraak.  

 

Wachten is ook voor ons niet prettig. Daarom vragen wij u om op tijd aanwezig te zijn. Komt u toch te laat, dan is uw afspraak automatisch korter. En kunt u een keer niet komen? Zeg dan uiterlijk 48 uur voor de afspraak af.  Dan kan iemand anders op uw tijdstip nog een afspraak maken.

 

BEKIJK WAT INDIGO IN 2016 BEREIKT HEEFT

 

* Voor kinderen en jongeren moet er vooraf vaak meer informatie verzameld worden. Beide ouders moeten bijvoorbeeld toestemming geven. Dit kost soms wat meer tijd, waardoor de eerste afspraak niet binnen 10 werkdagen kan starten. Neem al wel contact met ons op zodat wij samen met u kunnen kijken welke informatie noodzakelijk is voordat wij kunnen starten met een intake gesprek of een behandeling.
 
 
 

 Persoonlijk+

 

 

 

 

 

 

 

 

PERSOONLIJK+ 

Natuurlijk gaat het in een behandeling bij Indigo om u en uw psychische problemen. Maar we kijken verder. U heeft misschien een gezin, vrienden of collega’s die kunnen bijdragen aan uw herstel. Daarnaast speelt uw (vrijwilligers)werk misschien een grote rol in uw leven, of contacten in de buurt. Daarom hebben we ook altijd aandacht voor uw omgeving. 

 

Heeft u méér zorg of andere hulp nodig? Dan begeleidt Indigo u daarbij. We verwijzen u nooit alleen maar door. We zorgen er altijd voor dat u veilig op de andere plek aankomt. Onze medewerkers kennen uw buurt goed en weten de weg. Of dat nou naar een zorginstelling is, of een plek waar ze u op een andere manier verder kunnen helpen. Bijvoorbeeld met geldzaken of met sport.

 

Ook fijn om te weten: u kunt altijd rechtstreeks contact opnemen met uw eigen behandelaar. Per mail of telefoon. 

 

Wij zijn pas tevreden als we net iets meer voor u kunnen doen. Persoonlijk dus, maar dan met een dikke + erachter.

 

BEKIJK WAT INDIGO IN 2016 BEREIKT HEEFT

 

 

 Snelle verbetering

 

 

 

 

SNELLE VERBETERING

We vinden het belangrijk dat u zich snel weer beter voelt. Daar richten we ons op. 

 

We gebruiken online hulp om u ook buiten de afspraken om goed te kunnen helpen. Hierdoor kunt u ook thuis of op een andere plek werken aan uw herstel. Bijvoorbeeld door opdrachten te doen. 

 

Gemiddeld heeft u 5-12 gesprekken bij Indigo in een periode van 6 maanden. Uit onderzoek blijkt dat de veel mensen zich gedurende de behandeling steeds beter gaan voelen. En daar doen we het natuurlijk voor!

 

BEKIJK WAT INDIGO IN 2016 BEREIKT HEEFT

 

 

 Kwaliteit

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

KWALITEIT 

Wij willen van ieder traject leren, zodat we het morgen alweer beter kunnen doen. Voor minder gaan we niet. Wij willen dat u de beste zorg krijgt zodat u zich snel weer beter voelt. 

 

Hoe zorgen we ervoor dat we die hoge kwaliteit kunnen halen? 

  • Uw behandelmethode is wetenschappelijk onderzocht en bewezen.
  • We meten het resultaat van onze behandelingen.
  • Onze medewerkers zijn goed opgeleid en aanvullend geschoold. Ze volgen ieder jaar trainingen om hun kennis up-to-date te houden.
  • We voldoen aan het Keurmerk Basis GGZ. Hiermee laten we zien dat we extra ons best doen om de juiste zorg op het juiste moment te leveren. 
  • We staan voor duurzame kwaliteitsverbetering in zorg en welzijn: we zijn onafhankelijk en betrouwbaar. Daarom hebben we recht op de ISO9001, de HKZ certificering en de NEN 7510.
  • Het keurmerk en de certificeringen bevestigen dat we kwaliteit leveren. En u weet zeker dat we zorgvuldig omgaan met uw privacy en uw gegevens.  

 

Om onze kwaliteit van zorg te verbeteren, vragen we u af en toe om een vragenlijst in te vullen. Wees daarin zo eerlijk mogelijk. Alleen dan kunnen wij de allerbeste zorg garanderen. En wilt u anderen helpen om de juiste keuze te maken voor psychische hulp? Laat dan een review achter op Zorgkaart Nederland. Zorgkaart Nederland is de grootste vergelijkingssite op het gebied van psychische hulp. Iedere maand bezoeken ongeveer 1 miljoen mensen deze website bij hun zoektocht naar de beste zorg.

 

BEKIJK WAT INDIGO IN 2016 BEREIKT HEEFT

Chat
 
Indigo
Welkom bij deze (anonieme) chat, probeert u deze gerust uit. We zijn er om uw vragen te beantwoorden.

Mocht u iets opvallen of is er iets dat niet goed werkt, dan kunt u dit aan het einde van de chat melden. Alvast bedankt!

Waarmee kan ik u helpen?